Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Mavi’nin Değişen Marka Yüzleri

Çok mu Çok Çabuk Değiştiriyoruz?

2012

Dünyaca ünlü top model Adriana Lima’yı marka yüzü yaptı.

2013

”Hep mi çok modayız” sloganıyla yayınlanan reklamda Kıvanç Tatlıtuğ’a yabancı modeller Sara Sampaio ve Francisco Lachoıwski eşlik etti.

2014

Yeni marka yüzü Serenay Sarıkaya oldu. Oyuncu Serenay Sarıkaya Mavi Jeans’in reklam yüzü olmuştu. Ünlü oyuncunun rol aldığı reklam filmi yayınlandı. Mavi’nin ilkbahar- yaz ürünlerinin tanıtıldığı reklam filminde Sarıkaya’ya Brezilyalı model Francisco Lachowski eşlik etti.

2015

Serenay Sarıkaya ve Kerem Bürsin’i bir araya getirdi, “Çok mu Çok Mavi’yiz” ve “Çok mu Çok Modayız” kampanyalarını yaptı.

2016

Serenay Sarıkaya ve Barbara Palvin bir araya geldi.

Yıldızı parlayan Lucky Blue Smith global yüzü oldu.

Peki neden Mavi bu kadar çok popüler yüzler kullanmayı tercih ediyor?

2012-2016 yıl aralığına baktığımızda Mavi’nin Türkiye ve dünyada son dönem dizi ve projelerinde yer almış adından çokça bahsedilen yüzlere yer verdiğini görüyoruz. Bunun nedeni olarak markanın belirlediği hedef kitleye yönelik yüzleri tercih ettiğini görüyoruz. Ayrıca Mavi’nin yabancı ve yerel yüzleri bir arada kullanması gençler arasında bu yüzlerin karşılaştırılmasından ve sosyal medyada buna yer verilmesinden gündemde kalmayı başardığını görüyoruz. Örnek olarak son dönemin popüler yüzlerinden olan Serenay Sarıkaya ve Barbara Palvin’nin birlikte yer aldığı reklam projesinde Serenay Sarıkaya’nın Türk halkı tarafından daha çok beğenilmesi ve konuşulmasını gösterebiliriz. Bu da Mavi’nin reklam stratejisinin oldukça başarılı olduğunu gösterir.

Mavi, reklamlarında günlük yaşamda karşılaşılabilecek hikayelere yer vererek hedef kitlenin markayı daha da benimsemesini sağlıyor.2013 yılındaki tanıtımda Kıvanç Tatlıtuğ ve Francisco’nun aynı kızı etkileme çabaları genç kuşağın sıkça başına gelen bir durumdur.

Son olarak ünlü oyuncu İlker Kaleli’nin Poyraz Karayel dizinde canlandırdığı asi karakterine uygun olarak; kuralların dışında olan şehrin karizmatik erkeği Mavi’nin yeni Premium serisinde Black’in  yüzü oldu. Bu da Mavi’nin dönemin popüler yüzlerini kullanma stratejisini devam ettirdiğini gösterir. mavi

Mavi 25. Yılına özel Daha da Çok Çok Çok vaadiyle merak unsuru uyandıracağına işaret ediyor. Acaba yeni sürpriz isimler kimler olacak?

 Yazarlar:

Dilan İPAR

Ece KİLİÇLİOĞLU

Güliz AĞAOĞLU

Ali SAYGEL

Sabahnur KAN

Ali MERMERTAŞ

 Kaynaklar:

https://www.mavi.com/history

http://www.aktuel.com.tr/webtv/yasam/serenay-sarikaya-francisco-lachowski-mavi-reklam-filmi

http://www.marketingturkiye.com.tr/haberler/markalarin-vazgecemedigi-unlu-yuzler/

 

 

Reklamlar