Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

Markalar Sosyal Medyayı Neden Kullanıyor?

Günümüzde markalar pazarlama faaliyetlerini yürütürken, birden fazla mecra kullanıyorlar.Bu mecralar son zamanlarda dijital dünyaya da kaymış durumda.Markalar, hem pazarlama faaliyetlerini yürütmek, hem de  hedef kitleyle yakın temas kurabilmek adına sosyal medyada aktif olma eğilimine girdiler.

Bunun sonucunda Facebook, Twitter, Instagram gibi çok kullanıcıya sahip sosyal medya kanallarına üye olan markalar, bu kez dijital alanda faaliyet göstermek için planlamalarda bulundular.Bu planlamalar içerisinde sosyal ağlardaki takipçilerine ve hedef kitlelerine yönelik promosyon verme, katılım sağlanacak çekilişler üretmek ya da özel günlere ve haftalara yönelik indirimler uygulamak gibi çalışmalar ürettiler. Bu çalışmaları yürütürken arka planda, gerçekleştirdikleri faaliyetlere katılan kişilerin oranı, takip edilme, geri bildirim alma oranları gibi istatistiki verileri de elde ettiler.Bu verilerle birlikte nasıl bir yol alınması gerektiği, hangi pazarlama faaliyetlerinin başarılı ya da başarısız olduğu gibi kanaatlere vararak ileriye yönelik raporlar düzenleme şansı elde edildi.

Markalar, kurumsal kimliklerini hedef kitlelerine anlatmak için sosyal medya ile bir avantaj elde etmiş oldu. Bununla birlikte sosyal medyada aktif olan markalar, iyi ve kötü geri bildirimleri çok daha hızlı alma fırsatını elde ettiler. Böylelikle olası bir kriz durumu daha başlamadan müdahale edilebilme fırsatı oluştu.

Mal ve hizmet sunan markalar, dijital medyaya geçerek pazarlarını da genişletebilmek için imkan buldular.Hayata geçirdikleri web siteleri ile ticari faaliyetlerine bir kanal daha eklemiş oldular.Mevcut satış kanallarının yanı sıra dijital medyadanın da eklenmesi ticari anlamda markaların büyümesine de olanak sağladı.

Sürekli değişip gelişen bir dünyada pazar imkanları yaratmak önemli olsa da önemli olan bir diğer şey de var olan Pazar alanını korumaktır.Bu da ancak günceli takip ederek mümkündür. Markalar dijital medyaya geçerek, orada var olan teknolojiden, yeniliklerden haberdar olup bir de üzerine bunu pazarlama faaliyetlerinin bir parçası haline getirerek pazarlarını korumayı da hedeflemektedirler.

Markalar; hedef kitleleriyle iletişim halinde olabilmek onlara daha yakından ulaşabilmek, dijital mecradan da bir pazar elde etmek için sosyal medyada yer almaktadırlar. 

Yazarlar

Alican Özkeskin

Zeynep Çelik

Ali Akdoğan

Reklamlar