Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

İsveç’te 1947 yılında Erling Persson tarafından kurulan firmanın açılımı Hennes & Mauritz’dir. Hennes” İsveççe’de “kadın için” anlamına gelir. Erling Person, Vasteras’ta “Hennes” tabelalı bir dükkanda satılmak üzere bayanlara yönelik giysi serilerini ilk kez 1947’de hazırlar. 1968 yılında, firmasını genişletmek için Stokholm’da av malzemeleri dükkanı Mauritz Widfoss’u satın aldığında firmanın ismine ikinci bir isim olarak, “Mauritz”i ekler. Bunun nedeni koleksiyonuna “Erkek Giyimi”de eklemek istemesidir.

Erkekler için hazırlanmış bir seriyle koleksiyonunu tamamlar. 1964’te Norveç’ten sonra, 1967’de Danimarka, Almanya ve İsviçre’de faaliyet göstermeye başlar. Günümüzde Genel Müdür (Ceo) olarak Karl-Johan Persson görev almaktadır.

Firma, marka danışmanlık şirketi tarafından Interbrend 2009-2010 yılında 21. En Değerli Global marka olarak H&M‘i seçmiştir.Aynı yıllarda en fazla perakende satış yapan marka seçilmiştir.

Küresel bir şirket olan H&M “Küresel Düşün Yerel Davran” düşüncesini yıkarak her ülke ve her mağazasında aynı ürünleri sergilemekte ve İngilizce reklam filmlerini altyazı ile tüm ülkelerde yayınlamaktadır. Birçok firmanın yaptığının aksine yerelde reklam kampanyaları ve tanıtım çalışmaları yapmak yerine sadece küresele mal olmuş özel günler için kampanyalar yapmaktadır.

H&M reklam ve tanıtım kampanyalarında yıllardır sürdürdüğü özgürlükçü tavrını 2016 yılı itibariyle tamamen ırk, cinsiyet, farklı görünüm ve yönelimlere sahip bireylerin her türlü özgürlüğünü savunan bir kampanya süreci içerisine girmiştir. Marka ideal kadın kalıplarını kırarak reklam filmlerinde kaslı, trans, kilolu, kıllı, maskülen, özgüvenli ve her renkte güzel olmanın mesajını vermektedir. Güzel olanın tarz ve ruh olduğunu vurgulamaktadır. Dünya üzerinde 43 ülkede 2300’den fazla perakende satış mağazası bulunan H&M bu dışavurumuyla müşterilerinin ve potansiyel müşterilerinin dikkatini çekmeyi başarmıştır. Ayrıca bu reklam filmleri serisi ile müşterileriyle duygusal bağını güçlendirerek marka sadakatini perçinlemiştir. Firma yaptığı reklam filmlerini dev bütçelerle desteklemekte ve her sene oluşturduğu yeni sezon ürünlerini yeni yıldızlarla tanıtmaktadır.

Ucuz ve modanın belirleyici ürün yelpazesiyle hedef kitlesine tüm tarzları sunmasının yanı sıra piyasaya sürdüğü ürünleriyle çevreci tavrını sergilemekte bu anlamda reklam filmlerinde savunduğu fikirlerle özdeşleşen yıldızlar kullanılmaktadır. Dünya geri dönüşüm haftası için çevreci aktivist olan rapci M.I.A ile anlaşmış ve reklam filminde geri dönüşüm ana tema olmak üzere ürünlerinin uzun ömürlü kullanımına, kalitesine  ürünlerinin doğaya olan uygunluğuna vurgu yapılmıştır. Ayrıca tüketicileri  geri dönüşüme uygun ve elverişli ürünlerin kullanımına teşvik etmiştir.

Firma reklam filmlerinde sosyal sorumluluk kampanyalarına da yer vermiş, varolan vakfı H&M FOUNDATION  kadınların çalışma hakları ve koşullarını iyileştirmeye yöneltmiş ve bugün binlerce kadına istihdam sağlamıştır.

H&M Official site (Youtube) reklam filmlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz;

https://www.youtube.com/watch?v=f7MskKkn2Jg

https://www.youtube.com/watch?v=8-RY6fWVrQ

https://www.youtube.com/watch?v=f7MskKkn2Jg

 

Yazarlar:

Erdem Soylu

Eylem Özcan

Merve Ürgen

Tuğba Korkmaz

KAYNAKÇA:

http://www.marka-marka.org/marka/marka-hikayeleri/hm-hennesmauritz-marka/

https://tr.wikipedia.org/wiki/H%26M

http://www.hm.com/tr

Reklamlar