Etiketler

, , , , , , , , , , , , ,

Gerilla pazarlgerilla2ama; yenilikçi ve yaratıcı olmanın gücünü kullanmak demektir. Hepimizin bildiği gibi küresel rekabetteki firmalar rakiplerine üstünlük sağlamak, dikkat çekmek amacıyla bu pazarlama çeşidini sıklıkla kullanırlar. Yani en düşük maliyetle en büyük payı alabilmektedir.

Bu pazarlama çeşidi, küçük firmaların büyük firmalarla denk bir şekilde yarışmasına imkan sağlayabilir. Gerilla pazarlama, firma logolarını normal bir şekilde yerleştirmek yerine, hiç beklenmeyen bir alanda sergilemeyi de amaçlar.

Amgerillaaç, insanların karşısına beklenmedik bir şekilde çıkarak hafızada yer etmektir.

Harcanan milyarlarca dolar reklam çalışmasına rağmen gerekli hedef kitleye ulaşamama ve maliyetin boşa gitmesi sorunu, gerilla pazarlamayla bu riski azaltmış ve maliyeti düşürerek çok daha sansasyonel sonuçlara yol açmıştır.

Gerilla pazarlamanın önderi Jay Conrad Levinson’un verdiği örnekte ‘’ İki büyük mobilya mağazasının bulunduğu bir yerde, her iki büyük mobilya mağazasının ortasında bir de küçük mobilya mağazası yer almaktadır. Bir tarafındaki büyük mağaza kocaman bir afiş asmış ve üzerine “%60’a varan indirim!” yazmıştır. Diğerinde ise, ondan daha büyük bir şekilde “%75 İndirim!” yazmaktadır. Ortadakini hesaba katmadan birbirleriyle rekabet etmektedir. Ortadaki mağazanın ise, ne afiş asacak maddi durumu ne de indirim yapacak hali bulunmaktadır. Küçük mağaza sahibi, tam ortalarına, kendi kapısının üzerine şunları yazar; “Ana Giriş’’. Gerilla ruhu burda kendini göstermektedir.

 

Yazarlar:

SEVTAP DEMİR

ÇAĞRI BORAN

SENA KUMBASAR

YAĞIZ PEHLİVAN

Kaynakça:

www.hizliadam.com

www.pazarlamasyon.com

Reklamlar