Etiketler

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

ff

TARİHÇE

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi’nin kuruluşunun temelleri, 1968 yılında kurulmuş olan İzmir Karataş Özel Gazetecilik Yüksek Okulu’na dayanmaktadır. 1992 yılında ise şimdiki statüsüne kavuşarak İletişim Fakültesi adını almıştır.

2012 yılında yapımına başlanıp 2015 yılında kullanıma açılan yeni binasındaki dersliklerde eğitim öğretime devam edilmektedir.

Fakültede Gazetecilik, Halkla İlişkiler ve Tanıtım, Reklamcılık, Radyo-Televizyon ve Sinema bölümleri bulunmaktadır.

Eğitim; ilk iki yıl iletişim ve ilişkili disiplinler, son iki yıl ise bölümlere yönelik uzmanlaşmak üzere toplam dört yıldır.

Üçüncü yılın sonunda tüm öğrencilerin katılması zorunlu olan staj uygulaması bulunmaktadır.

FAKÜLTE BÖLÜMLERİ 

  1. GAZETECİLİK 

Gazetecilik bölümü; Genel Gazetecilik, Basın Ekonomisi ve İşletmeciliği, Basın-Yayın Tekniği, Bilişim (Bilgisayar Teknolojisi ve İletişim) anabilim dallarında eğitim vermektedir.

Bölümün amacı, basın sektörüne eleman kazandırmaktır. Kitle iletişiminin kuramları, gazetecilik mesleğinin temel ilkeleri ve etik değerler temel dersler arasında yer almakla birlikte kuramsal derslerin dışında aynı zamanda uygulamaya yönelik dersler de bulunmaktadır.

Öğrenciler, fakülte bünyesinde bulunan ‘Ege Ajans Haber Merkezi’ ve Gazetecilik bölümü uygulama yayını olan ‘Kalem Gazetesi’ ile teorik bilgilerini pratik olarak uygulama imkanı bulmaktadırlar.

Bölümden lisans derecesinde mezun olan öğrenciler, yerel ve ulusal basında haber ajanslarında gazeteci unvanıyla görev almaktadır.

  1. HALKLA İLİŞKİLER VE TANITIM 

Halkla İlişkiler ve Tanıtım bölümü, 1989 yılında kurulmuş olup Halkla İlişkiler, Kişilerarası İletişim, Araştırma Yöntemleri ve Kurumsal İletişim anabilim dallarında eğitim vermektedir.

Bölüm, öğrencilerin kişisel gelişimlerini de önemsemekte ve bu bağlamda ‘Kariyer Topluluğu’, ‘Marketing Ege Pazarlama Topluluğu’ ve ‘PRatik Halkla İlişkiler Topluluğu’ gibi öğrenci toplulukları da bulunmaktadır.

Bölüm mezunları, kamu ve özel sektör kuruluşlarında, halkla ilişkiler, insan kaynakları, pazarlama vb. ya da reklam ve medya işletmelerinde çalışabilmektedirler.

  1. RADYO-TELEVİZYON VE SİNEMA

  Bölümün amacı; öğrencilerin kitle iletişim araçları hakkındaki kuramsal yaklaşımları öğrenmelerini sağlayarak bunları pratik olarak da uygulayabilecekleri ortamları oluşturmaktır.

Radyo-Televizyon ve Sinema Bölümü; Radyo-Televizyon, İletişim Bilimleri, Sinema, Fotoğrafçılık ve Grafik anabilim dallarından oluşmaktadır.

Öğrencilerin mesleki pratiklerini geliştirmesi amacıyla ‘Radyo-Televizyon Stüdyosu’, ‘Dijital Kurgu Ünitesi’, ‘Renkli ve Siyah-Beyaz Fotoğraf Stüdyosu’, ‘Bilgisayar ve İnternet Laboratuvarları’ bulunmakta ve ‘Radyo Kampüs Ege’, bölüm öğrencilerine uygulamalı radyo programcılığı imkanı sağlamaktadır.

Bölüm mezunları, Türkiye Radyo Televizyon Kurumu’nda ve özel radyo, televizyonlarda da çalışabilmektedir.

  1. REKLAMCILIK 

Reklamcılık bölümü, 2008 yılında kurulmuş olup reklam sektörünün nitelikli eleman açığının karşılanması ve reklam, medya, planlama, yaratıcılık, reklam kampanyası, ajans işletmeciliği ve yönetimi, tüketici davranışları, kişilerarası iletişim vb. alanlarda eğitim verilmesi ve nitelikli üretim yapacak bilgi ve donanıma sahip elemanların yetiştirilmesi amaçlanmaktadır.

Bölüm öğrencilerinin pazarlama ve reklam alanındaki yarışmalara (Aydın Doğan Genç İletişimciler Yarışması, Uluslararası Reklamcılar Derneği Reklam Kampanyası Yarışması, Just Marketing, Adventure Reklamcılık Yarışması vb.) projeleriyle katılması sağlanmaktadır.

Bölüm mezunları, halkla ilişkiler ve reklam alanlarında çalışabilecek, ulusal ve uluslararası reklam şirketlerinde müşteri ilişkileri, medya planlama, reklam yazarlığı, grafik tasarım, yaratıcı birim, stratejik planlama gibi görevleri de üstlenebileceklerdir.

Yazarlar

Meryem KÜÇÜKOĞUL

Gizem KOCAAĞA

Nesibe ERİM

KAYNAKÇA

http://iletisim.ege.edu.tr/

http://www.kentyasam.com/eu-iletisim-fakultesi-nin-yeni-binasi-tamamlandi-hbrdty-32058.html.

 

Reklamlar